Home > Mutakhir > Bola sepak Sukan SEA: Malaysia 4, Kemboja 1

Bola sepak Sukan SEA: Malaysia 4, Kemboja 1

JAKARTA: Pasukan bola sepak Sukan SEA bawah 23 tahun Malaysia mencatatkan kemenangan selesa ke atas Kemboja 4-1 dalam perlawanan peringkat kumpulan A di Stadium Utama Gelora Bung Karno di sini, sebentar tadi.

Pada separuh masa pertama, pemain negara, Izzaq Faris Ramlan meletakkan Malaysia di depan seawal minit ketujuh selepas menanduk kemas hantaran rakan sepasukan.

Pada minit ke-35, ketua pasukan negara, Baddrol Bakhtiar merembat kencang dari jarak jauh bagi membolehkan pasukan Malaysia mendahului 2-0 sebelum menyumbatkan gol ketiga menerusi sepakan penalti pada minit ke-39. Bagaimanapun, Malaysia dikejutkan hasil jaringan Kemboja pada minit ke-61 di atas kealpaan pemain pertahanan negara.

Pasukan Malaysia terus menunjukkan semangat juang tinggi selepas mendapatkan jaringan keempat pada minit ke-90 hasil lencongan cantik Wan Zaharulnizam Zakaria.
Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan. first half permainan baik..second half..sgt mendukacitakan…permainan baik cuma tiada penyudah yang tajam…saya amat gembira skuad Bwah-23 thun berjaya mengatasi kemboja 4-1.. mana kala indonesia mengalahkan thailand 3-1.. tahniah buat skuad U-23 negara.. malaysia boleh..Malaysia main cantik…menguasai bola…mcm sepanyol….permainan tiki-taka yg cantik…tabik dgn pasukan Malaysia tadi…
Msia mesti menekan indon pada game akan datang…Pertahanan jangan Leka kerana penyerang Indon mempunyi larian yang pantas..Go go go Msiaurmm,,
malaysia harus berwaspada dgn konspirasi indonesia… ayuh malaysia !!tahniah. kena baiki dan ada banyak peluang baikitahniah pasukan harimau malaya kerana berjaya mengikat kemboja..tahniah jga kerana berjaya secara automatik ke separuh akhir….
di samping itu,harimau malaya harus merobek gawang kemboja secara bertubi tubi..jangan beri mereka peluang…saya nampak malaysia terlalu memandang rendah sehingga banyak peluang yang tidak dapat dijaringkan…ehehehehehharimau menang tapi dgn pasukan lemah.tengok cara mereka main td cukup mbimbangkn ramai penyokong. jika cara mereka x d ubah, pasti sukar utk kita prtahankn emas. spatutnya corak prmainan agresif yg perlu d terapkn bukan main lemah mcm td. taring serangan masih tumpul. tahniah badrol tingkatkn pretasi MALAYSIA BOLEH.barisan pertahanan perlu di perkemaskan lg.. jangan mengharap dengan penjaga gawang sahaja.. penyudah jg perlu di perbaiki.. tingkatkan kerjasama dalam pasukan.. Malaysia boleh…harimau muda bolehh… Agak kecewa tengok HM main ptg tadi. Patut tadi banyak gol boleh sumbat rasanya. apa pun tahniah atas kmngan tadibanga dengan pemain negara bermain dgan bersungguh2 namun pemain kita harus fokus sepanjang permainan hinggalah kemasa akhir perlawanan terutamanya pertahan pemain negara kita,syabas pemain malaysia syabas,,,,,tingkatkan usaha n capailah matlamat negara demi sukan untuk negara….malaysia boleh melawan indonesia dalam sukan bola sepak!!! MALAYSIA BOLEH!!!menang lawan kemboja saja bangga,,,spruh ms prtama malaysia mng, masa k2 seri tahniah..
jangan mudah bangga dgn kemenangan sekarang..
perjalanan masih jauh…
teruskan usaha seperti hari ini…
jentera pertahanan jangan alpa…
saya nak harimau muda menang pingat emas…agaknya mmg mentaliti bola malaysia sng perasan star sll..rasa hebat kalo dah jaringkn gol..even kalo kalah, asalkan ada gol, rasa hebat..cube la sll berfikir tiap hari utk menjadi lebih hebat sbb ada lagi yg super hebat..br bola malaysia boleh maju…ok la, bole la main cam tadi janji 3 point, tapi kalau main lawan indonesia camtu, bole kalah laAtas kertas comel. Ulasan akhbar wow!!! Mainan hamprak. Gong tak bertempat. Mutu memalukan. Boleh ke beri harapan untuk menjulang juara. Gembira bila menang dengan kemboja tapi lidah kelu beb. Kembalikan semangat dan permainan jitu agar jantung penyokong berdetak normal dan halkum selesa menghirup kopi o bersama ubi rebus…..separuh masa kedua coach terlalu awal buat pertukaran…sebab tu rentak malaysia jadi tunggang langgang…apa2 pun syabas malaysia.Ingatlah wahai pemain dan penyokong semua. Jangan lah kita takbur hanya dengan kemenangan ini sahaja. objektif kita masih jauh lagi. Malaysia bolehhhhh…….Malaysia Bolehhhh…
Caya laaSaya gembira kerana Malaysia menang 4-1..tapi kecewa dengan cara permainan Malaysia bermain macam ‘berlagak’ & sambil lewa kerana tak bersungguh utk menambah jaringan..sebaliknya membawa padah sehingga Kemboja dapat curi 1 gol..lihat saja separuh masa kedua Kemboja bermain lebih baik & mengancam..Berhati-hatilah Harimau Muda..jgn amal permainan begini, nanti ‘letih’ lah kita.. malaysia boleh………………….i love malaysia
tahniah,,,,,,kekalkanprestasi dan jgn alpa atas kemenangan ini,,perjalanan masih jauh,,,,
conform msuk semi da nie…mlysia pingat emas dlm genggaman..huhux taw lah nape harimau men td….huhuhuhu…taktik jurulatih atau sikap pemain yang sambil lewa…..

View the original article here

Categories: Mutakhir Tags: , , ,
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: